ileana

într-o altă viață m-ar chema ileana și mi-aș purta chiloții mereu pe dos.

ar fi o chestie a mea, nu o superstiție. ileana pentru că e nume bun pentru orice vârstă; când ești mică ești ilenuța sau ilenu, când crești ești ileana, iar la bătrânețe, în funcție de cum ți-a fost norocul, poți fi lenuța sau doamna ileana. dar eu aș fi tot ileana, simplu.

cu ileana mi se pare că se potrivește părul blond, așa că da, aș fi blondă. aș avea ochii tot căprui sau negri, gleznele subțiri și degetele lungi. m-aș îmbrăca foarte des în alb și mi-aș ține părul, ondulat de fel, împletit lejer, în coroniță.

într-o altă viață m-ar chema ileana și aș fi fericită.

m-aș trezi mereu la ora șapte – dacă te trezești de dimineață parcă trăiești mai mult. aș bea cafea cu mult lapte și prea puțin zahăr, apoi aș petrece timp cu mine, pentru că, fiind ileana, aș îmbrățișa singurătatea. nu m-ar mai sufoca să-mi aud gândurile.

aș avea multe tradiții personale și, ca și acum, mi-ar plăcea luna august, doar pentru că numele ei sună a fericire. aș asculta muzică aproape tot timpul și aș locui la mare. mi-ar plăcea oamenii mai mult, dar i-aș iubi mai puțin.

m-ar chema ileana și nu mi-aș mai dori o altă viață.

Leave a Reply

